donderdag 6 juni 2013

Schrijven met licht (2)












Is dit meer dan formalistische spielerei, zoiets als het gebrabbel van een baby die de mogelijkheden van zijn/haar stem aftast? Er is een hele waaier - van totaal abstract tot een duidelijk geregistreerd beeld. Ik zou dit (krachtig) expressiemiddel met mate willen (kunnen) gebruiken, als één van de aspecten van een visuele taal... maar dat vergt een experimenteerfase.
Ik verwijs naar de foto van Stephan Vanfleteren die enkele maanden geleden in de Standaard Magazine verscheen ('Kasseien als roesmiddel'):


2 opmerkingen:

  1. Wel Leo, knap foto's. Sterk echt waar. Ik heb het ooit ook gedaan zo een beweging maar bij jou zit er een formidabel lichtspel in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Georges, ik zou beweging toch voornamelijk heel gedoseerd willen gebruiken, bijv. zoals Vanfleteren in z'n heel expressieve kasseifoto. (Ik vraag me trouwens af hoe hij z'n toestel bewogen heeft om alleen in de voorgrond beweging te krijgen.)

    BeantwoordenVerwijderen